Перелік витрат, які мають право врахувати нотаріуси при визначенні сукупного чистого доходу

Податківці нагадали, що перелік витрат нотаріусів наведено в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом ДПСУ від 24.12.2012 №1185, та в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом Міндоходів України від 30.12.2013 №884. Джерело фото: ufcolor.com.ua

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що при визначенні сукупного чистого доходу приватного нотаріуса враховуються витрати, наведені в Узагальнюючій податковій консультації щодо деяких питань оподаткування фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (приватних нотаріусів, адвокатів), затвердженій наказом ДПС України від 24.12.2012 № 1185 та в Узагальнюючій податковій консультації щодо витрат приватного нотаріуса, затвердженій наказом Міндоходів України від 30.12.2013 № 884.

«До витрат приватного нотаріуса можуть бути віднесені, зокрема:

  • оренда робочого місця нотаріуса, у тому числі його поточний ремонт, обладнання пандусу для під’їзду осіб з інвалідністю;
  • страхування цивільно-правової відповідальності приватного нотаріуса;
  • технічне забезпечення діяльності робочого місця нотаріуса та його обслуговування:

а) охоронна та пожежна сигналізація;

б) металеві двері або металеві ролети;

в) металеві грати, захисні ролети та броньована ударостійка плівка на вікнах;

г) металеві шафи;

д) вогнестійкий сейф;

е) інформаційна вивіска;

є) обслуговування технічного обладнання (комп’ютери, у тому числі їх програмне забезпечення, принтери, сканер, ксерокс, факс, телефон тощо);

ж) підключення та користування мережею Інтернет без обмеження кількості провайдерів, включаючи мобільний Інтернет;

з) телекомунікаційні послуги;

и) меблі;

  • програмне забезпечення, користування електронною базою законодавства;
  • встановлення, обслуговування та користування державними та єдиними реєстрами;
  • виготовлення печатки, штампів з текстами посвідчувальних написів;
  • витрати на придбання спеціальних бланків нотаріальних документів та ведення реєстрів для реєстрації нотаріальних дій, книг, журналів реєстрації (обліку), передбачених номенклатурою;
  • витрати на придбання канцелярського приладдя (картонажі, архівні папки, твердий картон, канцелярський папір, технічні засоби для прошивання документів тощо);
  • витрати на забезпечення збереження документів нотаріального діловодства;
  • проходження підвищення кваліфікації, участь у короткотермінових семінарах, міжнародних семінарах, симпозіумах, науково-практичних конференціях; удосконалення професійної майстерності; навчання в школі молодого нотаріуса; придбання та передплата юридичної літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо);
  • оплата праці та обов’язкові нарахування на фонд оплати праці помічників, секретарів, стажистів (найманих працівників);
  • сплата внесків до Пенсійного фонду України, у тому числі на користь найманих працівників, та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • відкриття рахунків у банках та їх розрахунково-касове обслуговування (депозитні рахунки);
  • витрати на поштові та кур’єрські послуги, необхідні для ведення нотаріальної діяльності;
  • комунальні витрати (електро-, газо-, тепло-, водопостачання) на утримання робочого місця приватного нотаріуса, у разі якщо це нежитлове приміщення є власністю приватного нотаріуса;
  • сплату щомісячних членських внесків нотаріусами на забезпечення нотаріального самоврядування, відповідно до статті 16 Закону України від 2 вересня 1993 року № 3425 «Про нотаріат» зі змінами та доповненнями», — пояснили у ДПС.

Джерело