Телефонне шахрайство: ви можете втратити кошти

Відділ поліцейської діяльності №1 (м. Рожище) Луцького РУП ГУНП у Волинській області застерігає жителів громади, особливо людей поважного віку, щодо поширення випадків телефонного шахрайства.

Телефонуючи до потенційної жертви, зловмисник входить в довіру та домагається, щоб людина переказала йому гроші або передала дані своєї картуки. Сценаріїв такого шахрайства є десятки.

Наводимо приклади найпопулярніших.

«Мамо, ваша дочка (син) в поліції або у лікарні!» — дзвінок серед ночі від нібито співробітника поліції або лікаря з повідомленням, що ваша дитина потрапила в халепу і потрібно перерахувати гроші на певний рахунок щоб їй допомогти.

Не гарячкуйте, не робіть ніяких банківських операцій, спершу зателефонуйте своїй дитині. Вона, найімовірніше, спокійно спить вдома. Якщо не можете додзвонитися дитині – не поспішайте перераховувати гроші. Попросіть дати слухавку вашій дитині, аби поговорити з нею, або скажіть, що можете підвести гроші до відділку поліції чи лікарні, де нібито перебуває ваша дитина.

«Ваша картка заблокована». У цьому сценарії шахраї представляються співробітниками банку або Нацбанку та повідомляють, що ваша картка заблокована або її буде заблоковано. Для того, аби «розблокувати» її, потрібно повідомити реквізити (термін дії картки, три цифри на звороті картки, SMS-паролі від банку або мобільного оператора) або перейти за вказаним посиланням.

Завершіть розмову – це 100% шахрай! Не повідомляйте жлдних персональних даних. Справжній співробітник банку ніколи не запитає конфіденційні дані картки, тому що це – порушення закону. У жодному випадку телефоном чи особисто не повідомляйте нікому термін дії картки та три цифри на звороті картки, для здійснення платежу достатньо лише 16 цифр номеру картки.

Пам’ятайте, що співробітники Нацбанку ніколи та за жодних обставин не телефонують клієнтам банків.

Будьте обачними! Не піддавайтеся на афери зловмисників, бо можете залишитися без коштів!

Джерело